RPT-Russian disinformation on YouTube draws ads, lacks warning labels -researchers

SAN FRANCISCO/WASHINGTON, June 7 (Reuters) – Fourteen Russia-backed YouTube channels spreading disinformation have been generating … Source link

Read More »

Russian disinformation on YouTube draws ads, lacks warning labels: researchers

SAN FRANCISCO/WASHINGTON (Reuters) – Fourteen Russia-backed YouTube channels spreading disinformation have been generating billions of … Source link

Read More »

Russian Disinformation on YouTube Draws Ads, Lacks Warning Labels, Researchers Say

Fourteen Russia-backed YouTube channels spreading disinformation have been generating billions of views and millions of dollars in advertising … Source link

Read More »

Russian disinformation on YouTube draws ads, lacks warning labels -researchers

By Paresh Dave and Christopher Bing. SAN FRANCISCO/WASHINGTON, June 7 (Reuters) – Fourteen Russia-backed YouTube channels spreading … Source link

Read More »

Disinformation Is Drowning Democracy

They deploy armies of real humans managing news sites, YouTube channels, online accounts, and WhatsApp groups to produce and disseminate … Source link

Read More »

Code of practice against disinformation: Commission welcomes the commitment of online platforms …

Similarly to the last report, global data was provided on the removal of a significant number of YouTube channels for violation of its policies on spam, … Source link

Read More »

Google removes more foreign-related disinformation accounts since August update

23, Google said it has removed six G+ pages, one blog site and 34 YouTube channels identified as being engaged in Iran-linked operations. Source link

Read More »

After disinformation campaign, Iran's embarrassment in cyberspace

Google said on August 23, 2018, it blocked YouTube channels and other accounts over a misinformation campaign linked to Iran, on the heels of … Source link

Read More »

FireEye: Tech firms' secret weapon against disinformation

Google disabled dozens of YouTube channels and other accounts linked to a state-run Iranian broadcaster running a political-influence campaign. Source link

Read More »